Luftrörsproblems..Fernet någon?

..Uuää synd om mej, jag är sjuk eller håller på att bli iaf. Känner mig inte alls på topp.
Fan då, jah som vill festa i helgen. =( Ja, ja, har ju inte feber (än) iaf... Kan ju alltid ta mig en 6:a shot Fernet så blir jag nog bra igen!

Fernet Branca

Mer om Fernet-Branca:
En kortfattad beskrivning av Fernet-Branca är ""en italiensk bitter med mycket malört"". Fernet-Branca är kanske mer känd för många som ""digestivo"", matsmältaren att dricka efter en stor och kraftig måltid, än som bitter. På senare tid har den också blivit populär som ""shot"" till ett glas öl. Men allra mest känd är nog Fernet-Branca som återställare och/eller magmedicin. Den italienska bittern är framställd på en brygd av örter, blommor och kryddor. Bland dessa finns kvanne som stimulerar cirkulationen och dessutom är antibakteriell, kinaträd vars bark användes mot feber och som bittert magmedel, gullgentiana som stimulerar matsmältningen, vinruta som är kramplösande men giftigt i stora doser samt malört som är ett bittert magstimulerande medel. Därefter lagras brygden på ekfat i minst 12 månader. Tillverkningen sker helt och hållet enligt ett 150-årigt recept vilket innebär att endast naturprodukter får användas. Firman Fratelli Branca grundades 1845 i Milano av greve Bernardino Branca. Fortfarande drivs och ägs företaget av familjen, idag av fyra bröder Branca.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback