Snö kom nuuu!!

Åh jag blir så ledsen, jag är själv ledsen men mest ledsen är jag för alla barnens skull som inte verkar få någon snö till jul :/ Hallå! Det hör ju till! Ingen julafton utan snö :(
Jag har även märkt av en smått panik att köpa dom sista julklapparna, jag har ju inte haft tillräckligt med julkänsla för det... Jag är iaf glad att jag inte har några bröder utan bara min far som enda karl att köpa julklapp till, annars skulle jag få panik redan i Oktober.. Är urkass på att köpa julklappar till karlar.. Helt hopplöst tråkigt ;b
Men tänk vad det här med jul ändrar sig med åren, när man var liten var paket-julkalendern (när man fick ett paket varje advent) julklapparna & jultomten det enda man såg fram emot. På sin höjd kunde man väl tycka det var en aning mysigt att klä julgranen dan före dopparedan oxå :)
Men jag känner att ju äldre man blir så är det känslan av gemenskap med julbak, julpynt, köpa julklappar till varann (istället för att bara önska sig själv en massa) & ja, grejjen att bara umgås med mina föräldrar och mina systrar en hel dag händer ju aldrig... Det är bara på jul man får chansen att göra det & jag tycker det är urmysigt :) Jag är glad att julen finns, den behövs för att vi ska kunna umgås och känna gemenskap. Jag tycker det är mysigt att träffa släkten på jul, man kan äta gott, dricka glögg & ta sej en & annan liten stänkare ;)
Herregud jag låter nästan som en präst som predikar i kyrkan. Om man bortser från stänkaren då^^

    Skridskoåkning   

           
  
Lite härliga julbilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback