I'm alive!

Det blev ingen kvällsblogg igår, var lite trött sådär, tog ett bad och gick å la mej.. Det gick riktigt bra att jobba, trivs så bra & jobbade med Gunnel, den bästa! Hon berättade att dom stolt hade klippt ur mig i tidningen när jag fyllt arton, då blev jag glad, de är bara för gulliga mina arbetskamrater :)

Å, det gör ont i hjärtat så här i juletider att se de många gamla som inte får julklappar eller ens besök av sina anhöriga. Det gör ont i hjärtat att se de som fortfarande är klara i sinnet sitta och säga att dom önskade att de fick besök nu i jul. En gubbe sa ''-Jag har varit ensam i tolv år, men man vänjer sig aldrig att vara ensam över jul...'' och han har ändå både barn & andra anhöriga i livet! Jag blev riktigt rörd och jag ska banne mej inte låta mina far/morföräldrar eller mamma & pappa behöva sitta ensamma så ofta (och definitivt inte på jul!) på ett äldreboende om de blir så gamla. Dementa eller ej! Tycker det är rent ut sagt förj*vligt att man inte ens kan komma över med en/ett par julklappar åtminstone innan jul till sina gamla släktingar... Då har man ingen humanitet i kroppen! Det är inte mycket som gör mig arg men sånt tål jag bara inte.
Jag är iaf glad för gamlingarnas skull att Gunnel jobbar över jul, då kommer det bli bra för dom :)

Nej, nu ska jag kolla lite vad jag ska ha på mig ikväll till Liseberg, kan samtidigt inte låta bli att tycka synd om M som har ont efter att hon dragit ur sin visdomstand... Hon är hos tandläkaren nu, hoppas han ger henne nåt mot smärtan. Halv fyra bär det av, hoppas tabletterna lindrat då..

Ha en underbar Fredagskväll nu kära bloggläsare! :)

Kommentarer
Postat av: Rusk

Märkligt att inte barnen kommer och hälsar på sina föräldrar på hemmet, o inte ens på 12 år! Låter helt galet, undra hur man som barn till föräldrar som man aldrig besöker känner sig i magen egentligen??? Sånt där förekommer inte i våran familj i alla fall...!

Puss på dig gumman!
Om vi inte skrivs innan söndag, så vill jag önska dig en riktigt God Jul!
Kristian

Postat av: Amanda

Nej, jag begriper mig inte på det :/ Hoppas dom har riktigt dåligt samvete...
Tur att det finns snälla som du & din familj Kristian :D
Puss på dig!

2006-12-26 @ 12:28:57
URL: http://maandiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback